>

12 Aralık 2013 Perşembe

TAVUKLU PRATİK MAKLUBE

MALZEMELERİ:

  • 500 gr tavuk göğsü
  • 2-3 su bardağı haşlanmış nohut
  • 3 su bardağı pirinç
  • 4,5 su bardağı kaynamış su
  • 1 adet soğan 
  • Tere yağı ve sıvı yağı 
  • Karabiber 
  • Tuz 

 YAPILIŞI:

Tavuk göğsünü küçük bir tencereye alıp haşlıyoruz(Tuzda ilave edelim).3 su bardağı pirinci de ayrı küçük bir tencerede 2 tatlı kaşığı tuzla sıvı yağ ve tere yağıyla kavuruyoruz.( 5-10 dk kadar )Soğanı ikiye bölüp ince ince dilimliyoruz ve bol karabiberle karıştırıyoruz.Haşlanmış tavuklarımızın suyunu süzüp onları ellerimizle ince ince parçalıyoruz.Ve şimdi yemeği sırasına göre dizme işlemine başlıyoruz.Yemeği pişireceğimiz tencerenin dibine margarin sürüyoruz.Karabiberle harmanlanmış soğanı ekliyoruz.Soğanın üzerine parçalanmış tavuklarımızın yarısını ekliyoruz.Tavukların üzerine pirincin yarısını ekliyoruz.Pirincin üzerine kalan tavuklarımızı ilave ediyoruz.Tavukların üzerine nohutun yarısını ilave ediyoruz.Kalan pirincimizi ekliyoruz .Ve son olarakta kalan nohutlarımızı ekliyoruz.Üzerine yavaşça 4,5 su bardağı kaynar suyumuzu ilave ediyoruz.Ocağın altını kısıp kısık ayarda pişiriyoruz .Piştikten sonra bir tepsiye ters çeviryoruz.
       Abime ithafen ;)          AFİYET OLSUN :)

5 yorum:

  1. çok hoş gözüküyor işte bu yenir :))

    YanıtlaSil
  2. Mmmmmmm gercekten harika gorunuyorrr. Bu bana cok uygun bir tarifmis hemen yapmam lazim.

    YanıtlaSil
  3. yoğun işlerin nedeniyle ancak görebildim bu yemeği , yemek demeye bile hicap ediyorum onun için cennet yiyeceği demek istiyorum. bana itafen yaptığın için teşekkür ediyor dualarımda olduğunu yineliyorum..

    YanıtlaSil